This mod adds a PvP arena system for fair 1v1 fights . It enforces equal equipment and prevents mid-fight healing.
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Arena PvP Mod (Minetest / Luanti)
Table of Contents
English
This mod adds a PvP arena system for fair 1v1 fights (expandable later).
It enforces equal equipment, blocks inventory access, and prevents mid-fight healing.
Features
- Player Chest: Players save their inventory and start with empty slots.
- Leader Chest: The referee puts weapons and armor here. All fighters receive this gear at the start.
- Arena Switch: Referee can start/end fights with a simple click (no chat commands required).
- Healing Disabled: Eating food to heal is blocked during fights.
- Inventory Locked: Players cannot move, take or add items (including bags or expanded slots) during fights.
- After Fight: Each player automatically gets their original inventory back.
- Persistence: Player and chest states are saved via
mod_storageand survive server restarts. - Configurable Privilege: Required privilege to start/end fights can be set in
settings.txt.
Usage
- Place one Leader Chest (
arena_pvp:chest_leader). - Place one Player Chest (
arena_pvp:chest_player) for each fighter. - Place the Arena Switch (
arena_pvp:arena_switch). - Each player clicks their Player Chest → inventory is saved and cleared.
- Referee fills the Leader Chest with weapons/armor.
- Referee clicks the Arena Switch → choose „⚔ Start Fight“.
- After the fight, referee clicks the Arena Switch → „🏆 End Fight“.
Settings
arena_pvp/settings.txt→ contains the privilege needed to control fights.- Default:
server - Example: change to
arena_adminif you have a custom privilege.
- Default:
Notes
- Safe against server crashes (inventory and chest states are restored).
- Blocks bag usage during fights.
- Supports translations (German, English, Spanish, Russian).
Deutsch
Diese Mod fügt eine Arena für PvP-Kämpfe hinzu.
Sie ermöglicht faire 1-gegen-1 Kämpfe (später erweiterbar) und sorgt für gleiche Ausrüstung, blockiert Inventarinteraktionen und verhindert Heilung.
Funktionen
- Spieler-Kiste: Spieler sichern ihr Inventar und starten mit leeren Slots.
- Leiter-Kiste: Der Turnierleiter legt Waffen und Rüstungen hinein. Alle Kämpfer erhalten diese Ausrüstung beim Start.
- Arena-Schalter: Turnierleiter startet oder beendet den Kampf bequem über einen Klick (kein Chatbefehl nötig).
- Heilung deaktiviert: Spieler können während des Kampfes keine Nahrung nutzen.
- Inventar gesperrt: Keine Aktionen mit Items möglich (inkl. Bags und erweiterte Slots).
- Nach dem Kampf: Spieler erhalten automatisch ihr ursprüngliches Inventar zurück.
- Persistenz: Spieler- und Kistenzustände werden mit
mod_storagegespeichert und bei Serverneustarts wiederhergestellt. - Konfigurierbares Privileg: In
settings.txtkann das nötige Privileg eingestellt werden.
Verwendung
- Platziere eine Leiter-Kiste (
arena_pvp:chest_leader). - Platziere für jeden Spieler eine Spieler-Kiste (
arena_pvp:chest_player). - Platziere den Arena-Schalter (
arena_pvp:arena_switch). - Jeder Spieler klickt auf seine Spieler-Kiste → Inventar wird gespeichert und geleert.
- Der Turnierleiter legt die gewünschte Ausrüstung in die Leiter-Kiste.
- Der Turnierleiter klickt auf den Arena-Schalter → „⚔ Kampf starten“.
- Nach dem Kampf klickt der Turnierleiter auf den Arena-Schalter → „🏆 Kampf beenden“.
Einstellungen
- Datei
arena_pvp/settings.txt: enthält das Privileg, das zum Starten/Beenden benötigt wird.- Standard:
server - Beispiel:
arena_adminfür ein eigenes Privileg.
- Standard:
Hinweise
- Sicher gegenüber Server-Abstürzen (Inventar/Kisten werden wiederhergestellt).
- Bags können nicht im Kampf verwendet werden.
- Übersetzungen vorbereitet (Deutsch, Englisch, Spanisch, Russisch).
License
This project is licensed under the MIT License.
Credits
- ChatGPT (OpenAI).