This mod adds a PvP arena system for fair 1v1 fights . It enforces equal equipment and prevents mid-fight healing.
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Arena PvP Mod (Minetest / Luanti)

Table of Contents


English

This mod adds a PvP arena system for fair 1v1 fights (expandable later).
It enforces equal equipment, blocks inventory access, and prevents mid-fight healing.

Features

  • Player Chest: Players save their inventory and start with empty slots.
  • Leader Chest: The referee puts weapons and armor here. All fighters receive this gear at the start.
  • Arena Switch: Referee can start/end fights with a simple click (no chat commands required).
  • Healing Disabled: Eating food to heal is blocked during fights.
  • Inventory Locked: Players cannot move, take or add items (including bags or expanded slots) during fights.
  • After Fight: Each player automatically gets their original inventory back.
  • Persistence: Player and chest states are saved via mod_storage and survive server restarts.
  • Configurable Privilege: Required privilege to start/end fights can be set in settings.txt.

Usage

  1. Place one Leader Chest (arena_pvp:chest_leader).
  2. Place one Player Chest (arena_pvp:chest_player) for each fighter.
  3. Place the Arena Switch (arena_pvp:arena_switch).
  4. Each player clicks their Player Chest → inventory is saved and cleared.
  5. Referee fills the Leader Chest with weapons/armor.
  6. Referee clicks the Arena Switch → choose „⚔ Start Fight“.
  7. After the fight, referee clicks the Arena Switch → „🏆 End Fight“.

Settings

  • arena_pvp/settings.txt → contains the privilege needed to control fights.
    • Default: server
    • Example: change to arena_admin if you have a custom privilege.

Notes

  • Safe against server crashes (inventory and chest states are restored).
  • Blocks bag usage during fights.
  • Supports translations (German, English, Spanish, Russian).

Deutsch

Diese Mod fügt eine Arena für PvP-Kämpfe hinzu.
Sie ermöglicht faire 1-gegen-1 Kämpfe (später erweiterbar) und sorgt für gleiche Ausrüstung, blockiert Inventarinteraktionen und verhindert Heilung.

Funktionen

  • Spieler-Kiste: Spieler sichern ihr Inventar und starten mit leeren Slots.
  • Leiter-Kiste: Der Turnierleiter legt Waffen und Rüstungen hinein. Alle Kämpfer erhalten diese Ausrüstung beim Start.
  • Arena-Schalter: Turnierleiter startet oder beendet den Kampf bequem über einen Klick (kein Chatbefehl nötig).
  • Heilung deaktiviert: Spieler können während des Kampfes keine Nahrung nutzen.
  • Inventar gesperrt: Keine Aktionen mit Items möglich (inkl. Bags und erweiterte Slots).
  • Nach dem Kampf: Spieler erhalten automatisch ihr ursprüngliches Inventar zurück.
  • Persistenz: Spieler- und Kistenzustände werden mit mod_storage gespeichert und bei Serverneustarts wiederhergestellt.
  • Konfigurierbares Privileg: In settings.txt kann das nötige Privileg eingestellt werden.

Verwendung

  1. Platziere eine Leiter-Kiste (arena_pvp:chest_leader).
  2. Platziere für jeden Spieler eine Spieler-Kiste (arena_pvp:chest_player).
  3. Platziere den Arena-Schalter (arena_pvp:arena_switch).
  4. Jeder Spieler klickt auf seine Spieler-Kiste → Inventar wird gespeichert und geleert.
  5. Der Turnierleiter legt die gewünschte Ausrüstung in die Leiter-Kiste.
  6. Der Turnierleiter klickt auf den Arena-Schalter → „⚔ Kampf starten“.
  7. Nach dem Kampf klickt der Turnierleiter auf den Arena-Schalter → „🏆 Kampf beenden“.

Einstellungen

  • Datei arena_pvp/settings.txt: enthält das Privileg, das zum Starten/Beenden benötigt wird.
    • Standard: server
    • Beispiel: arena_admin für ein eigenes Privileg.

Hinweise

  • Sicher gegenüber Server-Abstürzen (Inventar/Kisten werden wiederhergestellt).
  • Bags können nicht im Kampf verwendet werden.
  • Übersetzungen vorbereitet (Deutsch, Englisch, Spanisch, Russisch).

License

This project is licensed under the MIT License.

Credits

  • ChatGPT (OpenAI).